Zomerkamp 2023 Porcheresse

Waar?

We verblijven dit jaar van 5 juli tot 14 juli in Porcheresse. Voor de jongwelpen is dit van 9 tot 14 juli.

Kampadres: Rue de Graide 68, 6929 Porcheresse (Daverdisse)     

Als jullie wensen om een brief/kaartje te sturen naar jullie kroost dan kan dit zeker. Houd er wel rekening mee om deze vroeg genoeg te versturen zodat ze zeker aankomen terwijl wij daar verblijven.

Wanneer?

De welpen, jvg’s en vg’s vertrekken op woensdag 5 juli. We spreken af om 8u00 aan het station van Torhout. Om 8u30 vertrekt de trein richting Graide. Van hieruit is het nog 5 minuten rijden van het kampterrein in Porcheresse.

De jongwelpen gaan 5 dagen mee op kamp en vertrekken op zondag 9 juli. Ze worden verwacht in het station van Torhout om 8u10. De trein vertrekt om 8u40 richting Graide.

Zorg bij het vertrek dat je in perfect uniform bent.

De laatste dag van het kamp, vrijdag 14 juli, rekenen we terug op genoeg ouders die bereid zijn om hun kindjes op te halen van de kampplaats. U kan uw kroost komen ophalen om 10u30 op het kampterrein.

Kostprijs?

Een zomerkamp van 10 dagen vol plezier kost €120 voor het 1ste kind, €110 voor het 2de kind en vanaf het 3de kind €100. Voor de jongwelpen bedraagt de kampprijs voor 5 dagen €65 voor het 1ste kind en €60 vanaf het 2de kind.

Het is niet nodig om zakgeld mee te geven of bij de kampprijs te storten. Dit zullen ze niet nodig hebben.

We vragen om enkel te betalen via overschrijving. Ons rekeningnummer is BE94 9791 5342 5814, met de mededeling: zomerkamp 2023 – ‘naam van je kind(eren)’.

Indien u financiële steun wilt voor het kamp kan je terecht bij Meles (0468 25 98 69) om een discrete oplossing uit te werken.

We weten dat een scoutsjaar soms duur kan zijn en daarom willen we jullie graag een handje toesteken. We organiseren terug onze jaarlijkse koekenverkoop, volledig ten voordele van jullie kamp. Alle informatie over onze koekenverkoop vind je op de website bij de rubriek “koekenverkoop”. Indien je deelneemt aan deze actie vragen we om te wachten met de kampprijs te betalen tot na 5 juni. Zo kunnen we de korting eerst verrekenen, erna laten we dan weten hoeveel het kamp nog kost met de korting van de koeken.

Inschrijven?

Graag ten laatste tegen 18 juni in te schrijven. Dit kan op onze website: https://kampen.33efos.be/zomerkamp23, of via het inschrijvingsformulier achteraan deze brief. Deze kan u deponeren in de postbus van de Warandedreef 5 te Koekelare of afgeven aan de eenheidsleiding op zondagnamiddag.

Belangrijk is om de medische fiche in te vullen. Deze vind je terug op onze website onder de rubriek “zomerkamp”. Papieren versies zijn ook te verkrijgen in het lokaal. U zal de medische fiche ook automatisch ontvangen na betaling van het kamp.

Indien u uw kind inschrijft na 18 juni vragen wij een extra toeslag van €15. Na 20 juni worden de inschrijvingen volledig afgesloten. Hierbij willen wij uitdrukkelijk vragen om ten laatste 18 juni in te schrijven, dit maakt het voor de leiding een stuk makkelijker om alles te organiseren.

Ouderdag

Dit jaar mogen we naar jaarlijkse traditie terug een ouderdag organiseren. Wij kijken er alvast enorm naar uit!

Voor wie dit volledig nieuw is of het al lang geleden is, leggen we het graag nog eens uit. Om jullie als ouder kennis te laten maken met een zomerkamp à la Navajo’s, nodigen we jullie graag uit op deze fijne ervaring.

Jullie zijn welkom op ons terrein op 13 juli vanaf 16u. We laten jullie dan rustig toekomen en installeren. In de avond is er een avondmaal voorzien en nadien is het ons groot kampvuur. Hier geven alle takken het beste van zichzelf via een act die ze zelf in elkaar steken en zingen we de longen uit ons lijf. De volgende ochtend voorzien we een lekker ontbijt van 8u tot 10u, daarna ruimen we nog de laatste beetjes op en kunnen jullie vertrekken naar huis.

Donderdag 13 juli voorzien we een moment waarop de kinderen even tot bij jullie kunnen komen. Dit moment zal plaatsvinden na het avondmaal tijdens de siësta. Dit is voor de leiding van de tak de makkelijkste regeling, zo moet het spel niet telkens onderbroken worden. We kunnen dit dan ook beter kaderen aan de kinderen waarvan de ouders er niet of nog niet zijn.

Het is zeker mogelijk om bijvoorbeeld in de ochtend toe te komen op 14 juli en mee te ontbijten of enkel om de kinderen op te halen. De verschillende mogelijkheden zul je zien staan bij het inschrijven. Zo kan je onmiddellijk invullen wat jullie als ouders zullen doen. Op die manier hebben wij ook een overzicht van wie wanneer zal toekomen/mee-eten. Indien jullie enkel de kinderen komen ophalen zien we elkaar op 14 juli om 10u30 op het kampterrein.

Enkele belangrijke regels/opmerkingen om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen:

  • Je voorziet je eigen slaapplaats (tent, hotel, B&B, …)
  • We vragen om pas alcohol te nuttigen eens de welpen gaan slapen zijn. Er zal op dit moment frisdrank en bier voorzien worden voor de leiding en de ouders aan democratische prijzen. Eigen drank en versnaperingen mogen ook meegebracht worden (dit moet u wel delen met de leiding 😉).
  • Graag via de inschrijvingen laten weten met hoeveel jullie aanwezig zullen zijn en op welk moment.

De prijs voor deze ouderdag bedraagt:

  • Verblijf + avondmaal + ontbijt = €8
  • Verblijf + avondmaal = €5
  • Ontbijt = €3

Gelieve dit ook aan te duiden op het inschrijvingsformulier of toe te voegen aan je winkelmandje bij de online inschrijving.

Bagage

De bagage gaat mee in de container en die vullen we op donderdagavond 29 juni tussen 19u en 20u. Indien mogelijk mag er op dit moment ook al medicatie afgegeven worden. Als dit niet lukt dan kan dit zeker ook meegegeven worden aan de leiding bij vertrek.

We lossen de container op zondag 16 juli, jullie zijn welkom tussen 19u en 20u.

Indien deze uren voor u niet passen, laat dan iets weten aan de eenheidsleiding zo kan er een regeling getroffen worden.

Voor jongwelpen en welpen stellen we het “zakjessysteem” voor. Per dag een zakje met de kleren voor die dag (kousen, ondergoed, T-shirt, broek). Dit zorgt voor minder verloren voorwerpen en zo is het makkelijk voor uw kind om de juiste kleren te vinden in de bagage.

Nog een trucje om minder verloren voorwerpen te hebben: schrijf overal de naam van uw kind op (dit kan je makkelijk doen met een textielstift of met een balpen, de leiding zou dit erg appreciëren)

Tentenkamp

Ons kamp gaat volledig door in tenten dus we willen u er even op attent maken dat er met bepaalde dingen rekening moet gehouden worden:

  • Zeep en shampoo moeten NIET meegegeven worden. Alles moet ecologisch zijn en daarom kopen we dit ook zelf aan om de natuur te beschermen.
  • Gezien we allemaal in tenten slapen, is het aangeraden om een warme slaapzak (comfort 5°C) te voorzien voor de kindjes.

Spaaracties

Zomerkamp gaat bij ons altijd gepaard met spaaracties. Hierdoor kunnen wij op kamp gaan met verschillende lekkere producten. Hieronder een overzichtje van de verschillende acties. Sparen jullie mee?

  • 🍝 Soubry: Wij kunnen smullen van gratis pasta op kamp. Verzamel samen met ons barcodes van alle Soubry pasta verpakkingen en bezorg ze aan onze leiding. De actie loopt nog tot 31 mei.
  • 🍞 La Lorraine: spaar mee door te surfen naar de website

https://www.lalorraine.com/picnic/nl/spaar-mee-en-doneer-codes van La Lorraine. Geef hier je code in van je La Lorraine botersandwiches en voeg onze vereniging toe. Je kan ook gerust de codes bij een leiding achterlaten. Deze actie loopt nog tot 26 juni.

Koekenverkoop

We weten dat een scoutsjaar soms duur is en daarom willen we jullie een handje toesteken. We zijn blij dat we weer onze jaarlijkse koekenverkoop kunnen organiseren. Alle winst die gemaakt wordt met het verkopen van deze koekjes wordt afgetrokken van de kampprijs van uw kind(eren). Zo willen we jullie helpen om de prijs wat te verlagen. Hoe meer koekjes je verkoopt, hoe goedkoper je kamp zal zijn! Dit jaar organiseren we onze koekenverkoop wat anders, namelijk met Lotus-pakketjes! Elk pakketje kost 8,5. Per pakje maak je 3,35 euro winst. Als je 20 zakjes verkoopt, dan gaat je Jong-Welp al gratis mee op kamp. Voor Welpen, JVG’s en VG’s is dit 35 zakjes.

Wat zit er in het pakketje?

  • mini suzy luikse wafel: 2 stuks
  • suzy vanillewafel: 2 stuks
  • tartelice appel: 3 stuks
  • mini frangipane: 2 stuks
  • mini madeleine: 3 stuks
  • madeleine chocolade: 2 stuks
  • lotus biscoff speculoos: 1 pak van 250g
  • lotus biscoff speculoospasta: 2 porties van 20g
  • dinosaurus minis granen: 2 stuks
  • extraatjes: een ticket voor bobbejaanland* en een lotus kortingsbon (*geldig voor 1 persoon vergezeld van 1 betalende)
  • lotus draagtasje

Praktische regeling:

Gebruik het handige bestelformulier op onze website en geef uw bestelling door via het online formulier op www.kampen.33efos.be/lotusactie. Voor een vlotte organisatie vragen wij om volledige bestellingen door te geven.

Stort het bedrag naar ons rekeningnummer BE94 9791 5342 5814 of betaal online via payconiq. Enkel als wij dit hebben ontvangen is de bestelling geldig! De mededeling vind je in de bevestigingsmail.

De gemaakte winst wordt nog voor het kamp verrekend met de kampprijs, jullie worden dan op de hoogte gehouden hoeveel je nog zal moeten betalen voor het zomerkamp. Er is ook de mogelijkheid om de winst als korting te gebruiken op het lidgeld van uw kind voor volgend scoutsjaar.

BESTELLINGEN EN STORTINGEN MOETEN TEN LAATSTE BINNEN ZIJN OP ZONDAG 4 JUNI. DE KOEKJES WORDEN VERDEELD OP VRIJDAG 23 JUNI TUSSEN 19-20 UUR. ALS DIT NIET PAST KAN JE NOG OP ZONDAG 25 JUNI TUSSEN 13-14 UUR.

Dit heeft ons nog wat tijd om de koekjes te bestellen en te distribueren voor het zomerkamp.

Zijn er nog vragen? Aarzel dan niet om Tarbagan te contacteren op het nummer 0468238789 of op het e-mailadres: eenheidsleiding@33efos.be

Alvast succes gewenst met de verkoop!

BELANGRIJK!

  • Vergeet zeker ook de laatste ‘formaliteiten’ niet: SSI/ISI+ kaart en/of Kids-ID of identiteitskaart.
  • Medicatie in een gesloten enveloppe (met naam) afgeven aan de eenheidsleiding bij vertrek.
  • Heeft uw kind luizen, meld dit dan zeker aan de leiding en geef luizenshampoo mee met uw kind. Indien u dit niet gemeld heeft zullen wij genoodzaakt zijn de luizenshampoo aan te rekenen.
  • Gsm’s zijn verboden op kamp voor de JVG’s. Je hoeft ze niet mee te geven want ze zullen niet gebruikt worden. Uiteraard kan de postduif steeds gebruikt worden!
  • Alsook het meegeven van snoep heeft geen enkele zin, deze worden in beslag genomen omdat dit allerlei ongedierte aantrekt.

NOODTELEFOON tijdens het kamp

Meles (0468 25 98 69) – Bevlogen Tarbagan (0468 23 87 89)